Mobilne biuro pogrzebowe

Utrata bliskiej osoby wiążę się z koniecznością dokonania wielu ustaleń, niezbędnych do kompleksowego przeprowadzenia pochówku. W tak trudnym okresie wizyta w stacjonarnym zakładzie pogrzebowym jest niezwykle ciężkim i stresującym przeżyciem dla zdecydowanej większości żałobników. Z myślą o uszanowaniu ich rozpaczy oraz zapewnieniu możliwie komfortowej obsługi pochówku powstało mobilne biuro pogrzebowe. Kto może skorzystać z takiej usługi oraz jakie aspekty będzie ona obejmować?

Idea mobilnego biura pogrzebowego

Mobilne biuro pogrzebowe dedykowane jest dla każdej osoby, która wolałaby dokonać formalności pogrzebowych z zacisza własnego domu, uzyskując profesjonale wsparcie merytoryczne i psychiczne. Usługa ta coraz częściej oferowana jest przez renomowane zakłady zajmujące się pochówkiem zmarłych. Pozwala na przygotowanie pogrzebu bez konieczności opuszczania swojego domu. Jest to niezwykle istotne dla osób w żałobie, dla których ważne jest pozostanie w swojej strefie komfortu – jaką jest własne mieszkanie.

Kto najczęściej korzysta z mobilnego biura pogrzebowego?

Pracownicy mobilnego biura pogrzebowego są zazwyczaj wzywani przez osoby starsze lub chore, dla których samodzielne wyjście z domu jest sporym wyzwaniem. Służą oni pomocą ludziom, którzy z pewnych względów nie są w stanie dojechać do stacjonarnej siedziby firmy. Ich usługi są dedykowane również dla pensjonariuszy domów opieki lub pacjentów szpitali, którzy nie mogą opuścić miejsca swojego aktualnego pobytu. Dyskretna i życzliwa obsługa po otrzymanym zgłoszeniu przyjedzie pod wskazany adres we wcześniej umówionym terminie, umożliwiając dopełnienie wszelkich formalności. Pozwoli to na zaoszczędzenie czasu oraz przeżywanie żałoby w spokoju.

Zakres usług mobilnego biura pogrzebowego

Pracownik wezwany do domu przedstawi harmonogram działań niezbędnych, by przygotować pogrzeb zgodnie z najwyższymi standardami. Po podpisaniu stosownego pełnomocnictwa, będzie mógł on reprezentować najbliższą rodzinę zmarłego w urzędzie, uzyskując w jej imieniu akt zgonu. Pomoże wypełnić wszystkie dokumenty, konieczne, między innymi, do otrzymania zasiłku pogrzebowego. Przeprowadzi także bezgotówkowe rozliczenie, dzięki któremu możliwe będzie pokrycie kosztów pogrzebu ze świadczenia przyznawanego przez ZUS. Dopilnuje, by ciało zmarłego zostało przyszykowane do pochówku zgodnie z wymaganiami jego najbliższych oraz przetransportowane z kostnicy do kościoła bądź domu pogrzebowego. Zadba także o wszystkie szczegóły ceremonii – kwiaty, oprawę muzyczną czy wydrukowanie i rozwieszenie nekrologów.

Specjalista pogrzebowy – wsparcie i szacunek

Specjaliści z mobilnego biura pogrzebowego są odpowiednio przeszkoleni, by służyć wsparciem psychicznym w trudnym okresie po śmierci bliskiej osoby. Doradzają także najlepsze rozwiązania, niezbędne do przygotowania pochówku. Dzięki temu możliwe jest zorganizowanie pogrzebu nawet bez wychodzenia z domu, a w konsekwencji – nieco łatwiejsze przetrwanie najcięższych, początkowych etapów żałoby. Osoby decydujące się na współpracę z mobilnym biurem pogrzebowym mogą liczyć na profesjonalną pomoc przy kompleksowej organizacji pochówku. Ale czy jest tak w każdym wypadku?

Kontrowersje wokół mobilnego biura pogrzebowego

Decydując się na usługę jaką jest mobilne biura pogrzebowe, warto poprosić kogoś znajomego o sprawdzenie czy taka firma ma siedzibę stacjonarną. Dobrym pomysłem jest też sprawdzenie zaplecza technicznego takiej firmy pogrzebowej. Niejednokrotnie dzieję się tak, iż pod płaszczem mobilnego biura pogrzebowego powstaje tzw. „firma-krzak” nie posiadająca kaplicy przedpogrzebowej, własnego samochodu, a nawet zatrudnionych pracowników. Firma, bazując wyłącznie na pośrednikach, drastycznie zwiększa ryzyko błędów i pomyłek, a nawet sytuacji w której nie będzie mogła zorganizować zleconego pogrzebu.